Jumat, 14 September 2007

KENDI BESAR DI TANAH GERSANG

KENDI BESAR DI TANAH GERSANG
Oleh Susan Cummings 20hb April 2005
(Diterjemahkan dari Bahasa Inggeris kepada Bahasa Malaysia)

Saya nampak tanah rata yang amat luas dan tidak banyak tumbuh-tumbuhan, tetapi banyak batu dan landskap kasar, dengan sedikit belukar dan benda-benda. Ia bukan padang pasir, tetapi satu kawasan tanah gersang. Di dalam kawasan ini, bertaburan serpihan barang-barang tembikar atau wadah-wadah yang terletak bertaburan dan dalam suatu keadaan dibuang.

Suatu angin mula bertiup di atas serpihan-serpihan dan serpihan-serpihan ini mula berangkat dari tanah dan bersatu dan melekat bersama dan padan seperti serpihan-serpihan ini kepunyaan satu sama lain, walaupun setiap serpihan adalah berlainan dalam setiap aspek. Serpihan-serpihan mula membentuk menjadi satu jenis kendi besar. Ia menjadi satu kendi yang sangat besar dan ia duduk di atas tanah dan adalah kesemuanya berlainan warna kerana ia adalah dibentuk daripada semua serpihan berlainan yang terletak di sekeliling, dan namun, serpihan-serpihan semua padan secara luar biasa, seolah-olah serpihan-serpihan ini adalah semua dari satu serpihan dahulunya.

Tuhan kemudian berdiri di sebelah saya dan berfirman,

“Apa yang kamu nampak di depan kamu adalah Musim Penapisan yang sudah tutup untuk Saki-Baki Saya (“My Remnant”). Saya memecahkan Wadah-Wadah Saya dan menaburkan mereka dan membawa mereka sepenuhnya ke dalam Api Saya dan mengusir setiap cebisan identiti daripada mereka, supaya tiada diri mereka dahulu yang akan mengganggu rancangan-rancangan baru Saya untuk mereka di dalam musim baru ini. Semua yang melawan Saya akan lucutkan daripada mereka, dan memecahkan ke dalam abu-abu, dan dibuangkan dengan Nafas Saya, sambil ia meniup keluar semua kesan daging daripada mereka, dan ia juga membebaskan hati-hati yang diikat di dalam, dan menyebabkan mereka (hati-hati mereka) dibebaskan dan berdegup semula.”

“Tanah gersang adalah Musim yang sekarang berlalu. Saki-Baki Saya sedang bangun ke dalam tempat-tempat mereka dan sampai pada suatu pemahaman siapa mereka, dan tujuan mereka di dalam Saya. Saya telah mengajar mereka dan memberi makanan kepada mereka dengan tangan Saya sambil mereka berjalan bersama Saya pada masa-masa kesepian dan ketandusan. Saya menjadi satu-satunya bahagian mereka dan bekalan mereka. Mereka mengenali kedua-dua Kasih Saya dan Ketegasan Saya. Mereka memeluk penghakiman-penghakiman Saya dan akan sekarang berdiri di Waktu Keadilan yang akan membakar di serata dunia.”

“Kendi besar yang kamu nampak berdiri adalah Saki-Baki (“My Remnant”) Saya yang akan dicurahkan keluar di bumi. Mereka adalah Wadah-Wadah yang saya akan hidup melalui, dan dilepaskan melalui, sambil Saya mengerjakan Kehendak Saya di bumi. Saya sedang mengisi Umat Saya dengan Diri Saya. Saya sudah tunjukkan kamu ini. Kamu membawa satu bahagian, betul-betul seperti mereka akan dan adalah. Saya akan keluar daripada Umat Saya dalam banyak cara. Saya akan datang seperti Saya pilih, dan melakukan Kerja Saya, dan ia akan bukan seperti dunia atau gereja akan mahu atau ingini, atau pun menjangka, kerana Saya seorang diri adalah Allah, dan bukan seorang manusia. Manusia tidak mengenali Saya, kecuali dia adalah satu dengan Saya. Cara-cara Saya adalah bukan cara-cara manusia atau cara-cara gereja.”

“Firman Saya akan membawa pemisahan daripada mereka yang adalah Milik Saya dan mereka yang bukan. Pemecahan sudah bermula dan pemisahan sudah bermula bertambah dengan sangat besar, dan sangat besarlah akan jurang di antara, kerana tiada akan menyeberang ke yang sebelah lagi. Sama ada mereka adalah Milik Saya atau bukan. Saya menunjukkan kepada kamu pembelahan hati dan ia akan datang. Oleh kerana Saya akan memisahkan hati-hati dan menunjukkan belas kasihan kepada mereka yang akan datang kepada Saya. Saya ada Umat yang mengasihi Saya sebagai Allah mereka, dan yang tidak mengasihi yang lain selain daripada Saya.”

“Kekacauan yang sangat besar akan bertambah sambil pemisahan bertambah, kerana banyak akan cuba menyelamatkan diri mereka dan bermain di dalam tempat selamat, tetapi tempat tersebut hanyalah akan ada di dalam Rumah Saya. Kamu mengetahui Kebenaran, dan kamu haruslah berjalan di dalamnya, dan haruslah berjalan di dalamnya, dan haruslah tunjukkan kepada mereka yang mencari Saya, jalan tersebut. Kamu haruslah berlari dalam perlumbaan kamu dan janganlah cuba memasang serpihan-serpihan yang jatuh, tetapi memanggil mereka ke dalam kepatuhan kepada Saya, dan Saya akan memasang mereka yang menyeru kepada Saya.”

“Ini tidak sama seperti Musim Penapisan. Ini adalah Musim Kebangkitan dan pengumpulan tulang-tulang kering Umat Saya di bumi. Saya bukan sahaja bergerak di Amerika, kerana Saya sedang bergerak di semua negara. Waktu sudah datang, untuk Milik Saya datang kepada Saya dengan sepenuhnya, atau ditinggalkan di sebelah yang bertentangan. Seperti apabila Saya memanggil Umat Saya datang kepada Saya melalui Musa di Gunung, dan mereka yang dengar Saya, datang kepada Saya, dan mereka yang tidak musnah di dalam gegaran yang sangat besar, jadi ia akan berlaku lagi.”

“Saya tidak akan bersabar menanggung suam-suam kuku di Rumah Saya. Ia akan panas bersama Saya atau sejuk tanpa Saya. Saya adalah Api Marak, dan Umat Saya akan membakar dan dikuasai oleh Saya, atau menjadi kubur-kubur kosong. Saya telah menunjukkan kepada kamu Perhimpunan-Perhimpunan Khemah. Saya sudah beritahu kamu untuk menyalakan Khemah-Khemah Saya, seperti Saya ada banyak yang sekarang melakukan begitu, seperti kamu. Kamu mesti janganlah berhenti. Untuk Kendi Besar yang kamu nampak, adalah kebangkitan bersama Khemah-Khemah Saya. Ia sudah bermula, dan Umat Saya sedang bangkit.”

“Pergi dan lihat ke dalam Kendi Besar.”

Sumber : http://www.spiritlessons.com